Veel gestelde vragen

U vult uw code in op de registratiepagina https://standbyme.daikin.be/nl/register/
meer bepaald Optie 1. Nadien vult u al uw persoonlijke gegevens aan. Vergeet niet de algemene voorwaarden te aanvaarden alsook op de knop "Registreren" te drukken om uw registratie te voltooien.

De code wordt u aangeleverd door de technieker van Daikin, die de opstart van uw installatie verzorgde. Bepaalde installateurs hebben de autorisatie van Daikin om zelf hun lucht/water installaties op te starten. In dit geval levert uw installateur de code persoonlijk aan.
Hij verkrijgt deze code op zijn beurt door de volgende gegevens op te laden in Daikin's Stand By Me portaal:
1/ het opstartdocument
2/ de installatiegegevens
Daikin België heeft deze gegevens nodig om zich er van te verzekeren dat de installatie volgens de regels van kunst werd uitgevoerd.

Op de registratiepagina https://standbyme.daikin.be/nl/register/
kiest u Optie 2: Zoekfunctie. Na het klikken op de knop "Klik om te registeren" heeft u de mogelijkheid om naar beneden te scrollen. U kiest uw installatieopstelling en nadien selecteert u uw buitentoestel. Op deze pagina vult u alle persoonlijke gegevens aan en u laadt ook uw factuur op. Vergeet niet de algemene voorwaarden te aanvaarden alsook op de knop "Registreren" te drukken om uw registratie te voltooien. Indien uw installateur de details van uw installatie reeds zelf registreerde op Stand By Me zal hij u de inbedrijfsstellingscode aanleveren. In dit geval kan u eenvoudig via Optie 1 adhv de code uw registratie vervolledigen (zie FAQ2)

U registreert uw eerste installatie met de bijhorende code via https://standbyme.daikin.be/nl/register/.
Nadien logt u opnieuw in op het Stand By Me-systeem met uw uniek emailadres en wachtwoord.
U ziet vervolgens op de startpagina in de rechterbovenhoek de knop "Voeg een installatie toe".
Als u hierop klikt kan u de code van de volgende installatie ingeven. Dit kan u meerdere keren herhalen.

U logt in met uw emailadres en wachtwoord op https://standbyme.daikin.be/nl/login
Indien u terecht komt op de startpagina van uw account dan is uw registratie gelukt.
Wij verzenden geen specifieke mail ter bevestiging van uw registratie.

De mogelijke problemen kunnen zijn:
1. onvolledig serienummer - check de kenplaat op het toestel
2. foutief toestel type - check de kenplaat op het toestel
3. opgeladen factuur is meer dan 10 mb - verklein de bijlage alvorens nog eens te proberen
4. vergeten algemene voorwaarden te aanvaarden.