Veel gestelde vragen

Je maakt een account aan op Daikin Stand By Me, door je installatie te registreren. Dit kan via de knop ‘Registreer uw installatie’ op het portaal. Na registratie ontvang je een bevestigingsmail met je gegevens alsook de gegevens van je installatie.
Let wel: als je voor een social media-account (Facebook, LinkedIn, Twitter), dan dien je je altijd via je social media-account aan te melden. Anders zal je een error melding krijgen.

Klik op de knop ‘Registreer uw installatie’ en je wordt automatisch geleid naar de registratiepagina waar je 2 opties krijgt om je installatie te registreren.
Via OPTIE 1: je vult de inbedrijfsstellingcode in en vult je persoonlijke gegevens aan. Vergeet niet de algemene voorwaarden te aanvaarden. Klik op knop “Registreren” om uw registratie te voltooien.
Via OPTIE 2: registreer de installatie via het type toestellen, de serienummers en een digitale factuur. Opgelet: Na het klikken op deze knop moet je iets naar beneden scrollen en de verschillende stappen door te nemen.

Klik op de knop ‘Registreer uw installatie’ en je wordt automatisch geleid naar de registratiepagina waar je 2 opties krijgt om je installatie te registreren.
Via OPTIE 1: je vult de inbedrijfsstellingcode in en vult je persoonlijke gegevens aan. Vergeet niet de algemene voorwaarden te aanvaarden. Klik op knop “Registreren” om uw registratie te voltooien.
Via OPTIE 2: registreer de installatie via het type toestellen, de serienummers en een digitale factuur. Opgelet: Na het klikken op deze knop moet je iets naar beneden scrollen en de verschillende stappen door te nemen.

Klik op de knop ‘Registreer uw installatie’ en je wordt automatisch geleid naar de registratiepagina waar je 2 opties krijgt om je installatie te registreren.
Via OPTIE 1: je vult de inbedrijfsstellingcode in en vult je persoonlijke gegevens aan. Vergeet niet de algemene voorwaarden te aanvaarden. Klik op knop “Registreren” om uw registratie te voltooien.
Via OPTIE 2: registreer de installatie via het type toestellen, de serienummers en een digitale factuur. Opgelet: Na het klikken op deze knop moet je iets naar beneden scrollen en de verschillende stappen door te nemen.

Klik op de knop ‘Registreer uw installatie’ en je wordt automatisch geleid naar de registratiepagina waar je 2 opties krijgt om je installatie te registreren.
Via OPTIE 1: je vult de inbedrijfsstellingcode in en vult je persoonlijke gegevens aan. Vergeet niet de algemene voorwaarden te aanvaarden. Klik op knop “Registreren” om uw registratie te voltooien.
Via OPTIE 2: registreer de installatie via het type toestellen, de serienummers en een digitale factuur. Opgelet: Na het klikken op deze knop moet je iets naar beneden scrollen en de verschillende stappen door te nemen.

Op dit portaal klik je rechts bovenaan op de knop “Aanmelden” en vervolgens kies je “Eindklant”.
Je logt in met je emailadres en wachtwoord. Opgepast: indien je gekozen had om via je social media-account (Facebook, LinkedIn, Twitter) in te loggen, dan dien je altijd via je social media-account aan te melden. Anders zal je een error melding krijgen.

Wanneer je installateur je installatie voor jou oplaadt in het Daikin Stand By Me, genereert het systeem een inbedrijfstellingscode. Dankzij deze code dien je enkel nog de installatie te ‘claimen’. Deze code kan je ontvangen via een email gegenereerd door het systeem. Opgelet, deze komt soms in je spam terecht. Een andere mogelijkheid is dat de installateur de code genoteerd heeft op een sticker, die op een toestel is gekleefd. De inbedrijfscode is uniek per installatie en kan slechts 1x gebruikt worden een registratie te voltooien.

Indien je meerdere installaties (buitentoestellen) hebt, is het mogelijk al je installaties met 1 Daikin account/emailadres te beheren.
Optie 1:Registreer elke installatie via de normale procedure (FAQ1) maar vul telkens opnieuw hetzelfde emailadres en gekozen wachtwoord in. Na inloggen zullen de verschillende installaties onder de account geregistreerd zijn.
Optie 2: Log in je Daikin account en klik op de rubriek ‘Installaties’. Klik daarna rechts bovenaan op de knop "Voeg een installatie toe". Je herhaalt dit voor een volgende installaties.

Het is mogelijk dat je de naam en de serienummers op het factuur van je installateur genoteerd zijn. Staan deze niet op je factuur, dan kan je het serienummer (Mfg nr) van elk binnen- en buitentoestel terugvinden op de zijkant van het toestel. Je hebt de serienummers van alle toestellen nodig om de installatie te kunnen registreren.

De mogelijke problemen kunnen zijn:
• Foutief of onvolledig serienummer – controleer het kentekenplaatje op het toestel
• Foutief toestel type – controleer het kentekenplaatje op het toestel
• Opgeladen factuur is meer dan 10 MB – laad een kleiner document op
• Algemene voorwaarden vergeten te aanvaarden
Blijven de foutmeldingen zich voordoen na het nakijken van deze punten, stuur dan een mailtje naar standbyme@daikin.be met de screenshot van de foutmelding.