Veel gestelde vragen

Daikin raadt aan om een onderhoud te laten uitvoeren op warmtepompen en stookoliebranders en gasketels. Voor bepaalde type installaties zijn er wettelijke voorschriften.
• Voor lucht/lucht warmtepompen jaarlijks onderhoud
• Voor lucht/water warmtepompen: jaarlijks onderhoud
• Voor hybride warmtepompen: jaarlijks onderhoud
• Voor stookolieketels: jaarlijks onderhoud
• Voor gaswandketels: een onderhoud om de 2 jaar
• Voor warmtepompboiler: jaarlijks onderhoud (controle magnesiumanode)

Dit hangt af wie je servicepartners is.
- Is een installateur je service partner, dan dien je met hem contact op te nemen.
- Is Daikin je service partner en sloot je een onderhoudscontract met ons af, dan hangt het af van welk service pakket je hebt aangekocht.
• Een standaard onderhoudscontract
Het eerste onderhoud zal plaatsvinden in het jaar dat volgt op de aankoopdatum.
Voor de volgende jaarlijkse onderhouden zal je door onze planning gecontacteerd worden om een afspraak te plannen.
• Een Service Pakket met verlengde garantie
Het eerste onderhoud zal plaatsvinden binnen het jaar na datum van opstart.
Voor de volgende jaarlijkse onderhouden zal je door onze planning gecontacteerd worden om een afspraak te plannen.
Voor vragen over afspraken voor onderhouden, kan u een mail sturen naar planning@daikin.be

De herinneringsmails over het onderhoud zal je blijven ontvangen tot je Service Partner het onderhoudsdocument heeft opgeladen op de Daikin Stand By Me.
Heb je een copy van dit document, dan kan je dit doorsturen naar standbyme@daikin.be samen met je Daikin account. Wij kunnen dit document opladen. Hebt je dit niet, dan dien je je Service Partner te contacteren en hem hierover aan te spreken.